07 May 2012

[The Avengers] Iron Man: "How about that!"

Nach einer kurzen Pause geht's heute weiter mit dem nächsten Rächer, Iron Man. Ich liebe Tony Stark aka Iron Man, aber ich hasse es technischen Kram zu zeichnen... und da sein Anzug ja nun mal so ne Art "Roboter" ist war's schrecklich. Bei Technik muss alles irgendwie "perfekt" sein, perfekte Komposition, perfekt-harmonische Zusammenstellung der Einzelteile und so weiter... das ist nicht so mein Ding, ich bevorzuge lieber ein wenig Spielraum bei der Ausführung. Die Rüstung ist jetzt also eine kleine Mischung aus Referenz und eigener Vorstellung. OH GOTT, und wie ich das hasse das mein Scanner immer diesen Rotton zerstört.
After a short break I'm back with the next Avenger, Iron Man. I love Tony Stark aka Iron Man, but I hate drawing technical stuff... and since his suit is some kind of "roboter", it was a pain in the ass for me to draw it. When it comes to technique, everything has to be "perfect" in some way, perfect compositions, perfect harmony in the constellation of the single parts and so on... really not my cup of tea XD So the armor is a bit of a mixture of the ref and my imagination. God, and I really really hate the fact that my scanner always kills this tone of red.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...